Ezért olyan népszerűek a csetelő robotok

A Chatbot az egyik legköltséghatékonyabb módszer ahhoz, hogy a szolgáltatók eljussanak a felhasználókhoz. Egy átlagfelhasználó már nem is ismeri fel, hogy egy ügyintézővel vagy egy robottal kommunikál.

A chatrobot pár jól kitalált kérdéssel könnyen felmérheti, hogy pontosan miért, és mekkora összeget szeretne valaki igényelni, vagy egy befektetés esetén gyorsan tisztázható, hogy az milyen kockázattal, milyen haszonnal járhat.

Napjainkban a bankszférában a chatbot egyrészt kiválthatja az ügyfélszolgálatot, vagyis lekérdezhető tőle az egyenleg stb, valamint egyéb kérdésekre is választ adhat. Gyorsíthatja akár a hitelkérelem folyamatát is, mert a banki rendszereken keresztül a chattbot lekérhet minden fontos információt, az ügyfél kiválaszthatja a futamidőt, megtudhatja a törlesztés részleteit, kialakíthatja a személyre szabott konstrukciót.

A chatbot lehet a siker egyik kulcsa az y-generáció eléréséhez, mert ők már a banki ügyeiket is online, a lehető leggyorsabban szeretnék intézni, rohanó világunkban.

Vállalati hitelt is lehet igénylelni chatbottal

A Thinking Capital nevű kanadai KKV-hitelcég, hogy a versenytársai elé kerüljön egy mesterséges intelligenciát használó, a Facebook Messengeren elérhető csevegőrobotot indított.. A robot elbírálja azoknak a hitelképességét, akik szóba állnak vele.

A cég azért döntött a csevegős megoldás mellett, mert az ügyfeleik 52 százaléka már most is mobileszközökön keresztül igényel hitelt. A Facebookon pedig a kanadai KKV-k 77 százaléka érhető el.

Magyarországon még várni kell az ilyen jellegű megoldásokra, de a hazai pénzintézetek is rohamléptekben fejlesztik a digitális megoldásaikat azért, hogy megkönnyítsék az ügyfeleik életét és el tudják érni a fiatalabb generációt.