A március elején elindult azonnali fizetési rendszerre épülő fizetési kérelem szolgáltatás mindamellett, hogy még kényelmesebbé teszi a mindennapi pénzügyeket, segítheti a kézpénz használat csökkentését, valamint költséget takaríthat meg a szolgáltatóknak azáltal, hogy csökkenti a költséges sárga csekk használatának mértékét.
Április 1-től a Raiffeisen Bank lakossági és vállalati ügyfelei egyaránt az elsők között küldhetnek és fogadhatnak fizetési kérelmeket, bankon belüli és bankon kívüli megbízások esetén egyaránt.
A fizetési kérelem leegyszerűsítve, egy előre kitöltött banki átutalás. Egy üzenettípus az azonnali fizetési rendszeren belül, amely tartalmazza az átutalás összes szükséges adatát. Ezt a kedvezményezett indítja a fizető fél felé. A folyamat további részeként a fizető fél az adatok ellenőrzését követően a kérelmet el tudja fogadni (illetve természetes a kérelem elutasítása vagy figyelmen kívül hagyása is lehetőséges). Ha elfogadta a fizető fél a kérelmet, akkor abból átutalási megbízás jön létre, amely az ezt követő jóváhagyása után teljesül az azonnali fizetési rendszerben.
Jelentősen egyszerűbbé válhat többek között a közműszámlák, az online megrendelt csomagok kifizetése, de akár egy éttermi számla szétosztása is pillanatok alatt megoldható lesz – mindez teljesen biztonságosan, mindössze egy mobilalkalmazás, vagy egy internetes banki felület használatával néhány egyszerű lépésben elintézhető.
Például: egy közösen bérelt lakás esetében a fizetnivalókat rendező személy a társbérlőknek elküldi a fizetési kérelmeket a rájuk eső összegről, ők azt egy gombnyomással elfogadják, az átutalás pedig néhány másodpercen belül lezajlik, nincs szükség hosszas egyeztetésre. Hasonlóképpen a szolgáltatói és kereskedelmi szektorban is jól használható a fizetési kérelem: az igénybe vett szolgáltatás vagy a megvásárolt termék ellenértéke pár másodperc alatt rendezhető.
A fizetési kérelmek az úgynevezett másodlagos azonosítókra (mobiltelefonszám, e-mail cím, adószám) is elindíthatóak.
“A mostani rendkívüli helyzetben kifejezetten előtérbe kerültek a digitális bankolás mindennapi előnyei. Az új lehetőségek, mint a fizetési kérelem szolgáltatás, vagy éppen a közelmúltban indult QR-kódos fizetés újabb népszerű digitális képességekkel ruházzák fel a hazai bankszektort, így az elsők között indulók, mint például a Raiffeisen Bank még több biztonságos, modern pénzügyi szolgáltatást nyújthatnak ügyfeleik számára” – mondta Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese.
A következő időszakban további új, az Azonnali Fizetésre épülő szolgáltatások elindítását tervezik a Raiffeisennél.